TRO, TILLIT, TRYGGHET OCH TRÖST

Lördagen den 27 juli besökte jag Konst i det gröna tillsammans med min personliga assistent samt två vänner. Gud och änglarna var på gott humör, solen värmde mitt ansikte, fåglarna kvittrade och människorna var glada, glada över att det faktiskt är sommar men det känns en aning vemodigt när jag tänker på att denna underbara årstid går mot sitt, går mot sitt slut gör också denna julisöndag. Nu till dagens ämne. Idag vill jag tala om tro, tillit, trygghet och tröst. Att vara beroende av betalt sällskap för att klara av vardagen är oerhört sårbart och jag vet inte hur länge jag orkar leva detta sårbara liv. Det innebär vidare att tilliten till människor ofta går förlorad. Det finns ingen trygghet och stabilitet i vardagen. Tänk dig själv att det kommer in en människa i ditt hem som du överhuvudtaget inte vill ha i ditt liv. Varje gång detta inträffar blir jag mer och mer skör i både kropp och själ. När det gäller tro är det den goda skaparinnan som ständigt vandrar vid min sida, hon tar min hand och vägleder mig genom livet,den goda skaparinnan hjälper mig att fatta olika beslut. Tröst behöver alla någon gång vid sådana tillfällen vore det skönt att krypa in i en varm och trygg famn, det vore härligt att få bli liten igen om så bara för en stund. Tidigare idag har Gud och änglarna gråtit men nu är de bara sura. Härmed vill bloggskribenten önska sina läsare det bästa i livet. Ha en god tid. Vi hörs och ses någon gång någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0