VÄRDELÖS

Hon vill inte gå och handla tillsammans med mig och hon avskyr att laga mat. Hon lyssnar inte på vad jag säger, svarar inte ens på mina frågor. Det skaver och gör ont inom mig varje gång hon är i min närhet.
För en tid sedan skrev jag ett inlägg om att höra till. Tack för alla kommentarer. Visst vet jag att jag hör samman med syskon, släkt och vänner. Men det är den innersta ensamheten jag talar om, den som uppstår när assistenten gått för dagen. Jag är tacksam för den kärlek och vänskap jag får av människor runt omkring mig. Det vore underbart att dela sina innersta tankar med någon, någon som ständigt stod vid min sida och backade upp mig när jag känner mig värdelös.
Det var allt för idag. Ha en god tid. Vi hörs och ses någon gång någonstans i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0