TYSTA LEKEN

Äntligen är Tysta leken över och Storstadsflickan är ute ur mitt liv förhoppningsvis för tid och evighet, det känns skönt att kunna andas här på förvaringsplatsen. Härligt att ingen ständigt ifrågasätter allt jag säger eller gör, tänk att slippa tjata när jag vill ha hjälp med något eller för att få komma ut på promenad eller gå och handla. Mina nuvarande hjälpredor är härliga, underbara och roliga vi pratar och skrattar oss igenom dagarna.
Livets mening är att få ett trevligt telefonsamtal från en vän.
I sommarprogrammet den 24 juli talade psykologen och författaren Anna Bennex om vänskap, relationer och ensamhet. Ensamheten kan enligt Anna vara skön om den är självvald. Den ofrivilliga ensamheten kan enligt mig se ut på många sätt. Visst har jag vänner som bryr sig om mig och som jag verkligen uppskattar. Men det är den innersta ensamheten som känns jobbig. Var finns du som kan lindra den, du som får mig att känna mig hel?
Det var allt bloggskrivaren hade på hjärtat idag. Ha en god tid. Vi ses och hörs någon gång någonstans i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0