SENAST LÄSTA BOK

Kvällen är sen och jag är egentligen alldeles för trött för att skriva, men gör det ändå. Jag vill varmt rekommendera tre böcker, alla skrivna av Karin Smirnov. Den första boken heter Jag for ner till Bror. Jaana Kippo återvänder hem för att fira påsk tillsammans med sin tvillingbror, Bror. Hon får jobb inom hemtjänsten i Smalångers kommun. Den första människa Jaana träffar är John Brännström och eftersom det är ett riktigt busväder bestämmer de sig för att tillbringa natten tillsammans. Läs boken om du vill veta vad som händer. Den andra boken heter Vi for upp med mor. I den här boken får vi följa tvillingarna Kippo när de åker upp till moderns hemby Kokojärvi där ligger modren på hemmet och dör. På begravningen träffar de människor från den religösa sekten Gemenskapen, hur det går får du veta om du läser boken. Den tredje boken, Sen for jag hem berättar om hur Jaana fortsatte sitt liv utan tvillingbrodern. Läsarna/lyssnarna får vara med jaana när hon kommer tillbaka till Kippogården efter fallet från berget. Vi får följa henne i arbetet och på fritiden, vi får också ta del av Jaanas konstnärsskap. Läs gärna alla böckerna. Du kan också lyssna på ljudböckerna. Språket är enkelt men vissa dialektala ord förekommer. Inläsare är Lo Kauppi.
 
Nu har kvällen övergått till natt. Ha en god tid. Vi hörs och ses någon gång någonstans i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0