LÄRKAN OCH LILLA SPARVEN

För en vecka sedan gick min lilla sparv på semester hoppas hon har det bra tillsammans med familj, släkt och vänner. Sånglärkan har börjat arbeta.
Den senaste tiden har jag roat mig med att lyssna på dramaklassikern Stad av Per-Anders Fågelström. Första delen heter Mina drömmars stad. Dramatiseringen är ett stycke arbetarhistoria som aldrig får bli bortglömd. Lyssnarna får följa Henning Nilsson som kommer till Stockholm för att söka arbete vid hamnen men tyberkulosen ändar hans liv. Vid sin död lämnar Henning hustrun Lotten med tre barn, äldste sonen August är bortadoppterad till den rika familjen Bodin. Denna dramaklassiker kan varmt rekommenderas.
 
Ha en god tid. Vi hörs och ses någon gång någonstans i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0