ANDLIGHET OCH EXISTENSIELLA FRÅGOR

Jag har blivit inspirerad till att skriva om andlighet och existensiella frågor sedan jag har lyssnat på poddarna med Björn och Navidd. De två avsnitt jag hörde idag handlade dels om öppenhet och dels om vilja. Jag funderar mycket över andlighet och existensiella frågor. Var kommer jag ifrån? Vem är jag? Vart är jag på väg och vad händer sedan? Finns det något liv efter detta? Jag tror på den goda skaparinnan, hon vägleder mig genom livet och ger mig råd i olika situationer, till exempel när det gäller att fatta svåra beslut. Jag tror att den goda skaparinnan tar hand om oss när vi dör. Mamma och pappa och alla andra som gått före är tillsammans hos henne nu, där är det fest och glädje. Hos den goda skaparinnan finns ingen sjukdom och smärta. En dag är jag hos den goda skaparinnan men förhoppningsvis dröjer det länge ännu.
-Jag är inte klar med mitt, som Kristian Gidlund sa.
 
Det var dagens betraktelse. Återstår att se vad morgondagen för med sig.
Ha en god tid. Vi hörs och ses någon gång någonstans i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0