SKRIVTID

En ny dag har tagit sin början och i köket lagas det mat för fulla muggar samtidigt som min personliga assistent nynnar på en okänd låt. Den här dagen blev inte riktigt som jag tänkte. Min plan var att träna i bassängen men sköterskan lämnade återbud, så jag får träna på land istället. I tisdagens tidning läste jag om våld i nära relationer. En man i Ylitornio Är misstänkt för mord på sin hustru och sedan har han tagit livet av sig själv. Hur kan något sådant få ske? Förövrigt är jag fortfarande alldeles uppfylld av körsången. Den här terminen var det riktigt roligt att börja. Jag fick bättre kontakt med körkamraterna. De pratade direkt till mig och inte till min medföljare när det var mig de ville något och det kändes bra. Kanske beror detta på att jag själv tog kontakt. Jag tror faktiskt att kulturarbetare har en mer human inställning till människor med funktionsnedsättningar än många andra. Det värsta jag vet är när folk pratar över huvudet på mig och detta händer tyvärr allt som oftast. Det gäller också för medföljaren att inte svara i mitt ställe men tyvärr förekommer detta faktum ibland.

Det här var lite smått och gott från denna bloggskrivare.
Ha en god tid. Vi hörs och ses någon gång någonstans i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0