NU BLIR DET BLOGGA AV

Nu sitter jag här vid datorn, här mår jag bäst, här bland tankarna och orden. Detta var dagen när jag tillsammans med min personliga assistent besökte Din förlängda arm, det assistansbolag som jag anlitar. Anledningen till besöket var att Din förlängda arm höll invigning av ett handikappanpassat kök,företaget bjöd kunder och arbetande assistenter på tårta och varmkorv och kommunalrådet klippte bandet.

Resan till min vän och tvillingsjäl närmar sig med stormsteg och det ska bli underbart att komma bort. Jag ser också fram emot att få lära känna tvillingsjälens familj, det ska naturligtvis bli roligt att få träffa lillebror och att få åka Ökerölinjen, samt att få lära känna alla andra vänner till min tvillingsjäl. Det är tyst och stilla här på förvaringsplatsen och jag känner mig nöjd med dagen som började ovanligt tidigt för min del. Det första jag gjorde när jag vaknade var att lyssna på programmet Radiopsykologen. Rubriken på torsdagens avsnitt var, Förlusterna har format mig. I programmet medverkade Gabriella hon berättade på vilket sätt förlusten av människor som betydde mycket för henne hade påverkat hennes liv. Gabriella talade också om sin rädsla dels för att förlora någon närstående och dels för att hon själv eller någon annan skulle drabbas av sjukdom.

Nej, nu är det långt över läggdags.
Ha en god tid. Vi hörs och ses någon gång någonstans i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0