MINA MÄNNISKOR

Oroliga tankar fladdrar hit och dit. Jag sitter här på förvaringsplatsen och tänker på mina människor som på olika sätt har det tungt. För egen del känns livet orättvist eftersom någon har trampat på drömmen om att få sjunga i kör. Det verkar inte som om det finns intresse hos Joyvoice att lösa problemet med att lokalen blir tillgänglig. Mina varmaste tankar går i skrivandets stund till människor i min omgivning som inte mår väl i kropp och själ. Om jag skulle försöka tänka positivt. Det ska bli roligt och spännande att fira påsk tillsammans med min vän och tvillingsjäl. Men jag saknar en vän och glädjespridare från förr i tiden jag har inte hört ett ord, inte ett ljud från honom sedan han gick i pension. I tidningen läser jag att kommunalrådet ställer in sitt 50årsfirande som vi skattebetalare skulle ha fått bekosta. Det var bra att kommunalrådet tog sitt förnuft till fånga och ställde in tårtkalaset som almännheten ändå inte var inbjudna till.
Nu har bloggskrivaren lättat sitt hjärta för idag.
Ha en god tid. Vi hörs och ses någon gång någonstans i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0