MARSMÅNDAG

Kul med nya besökare på blogen. Ännu en dag är på väg att rinna bort genom tiden. Det är tyst och stilla här på förvaringsplatsen och kvällen håller långsamt på att övergå till natt. Det känns som om alla andra hittar någon att älska och hålla i hand, alla utom jag, men så illa kan det väl ändå inte vara? Jag missunnar absolut inte någon att finna kärleken det är bara det att jag vill också vara med och leka den spännande leken. Där emot kan man undra varför jag alltid råkar ut för fel män. Nu till något helt annat.

Under den gångna helgen har det tyvärr inträffat två dödsfall som berörde mig på ett obehagligt sätt även om jag inte alls kände personerna. Dels har förre VD:n för Lulebo, Anders Sandberg hastigt avlidit och lämnat vänner och anhöriga i stor sorg och saknad. En av vännerna gav oss en positiv bild av den avlidne.
Det andra dödsfallet gjorde mig mer illa berörd. Sverige har blivit en låtskrivare fattigare. Igår råkade jag slå på radion och hamnade i programmet Svänsktoppen, hörde att Kennet Gärdestad är död. Mina varmaste tankar går till Kennets familj, släkt och vänner. Många är vi som blivit starkt berörda av Kennets texter och brodern Tedd Gärdestads musik. Tack och farväl Kennet. Nu är ni båda bröder åter tillsammans nu kan ni fortsätta att skapa texter och musik någon annanstans. Den goda skaparinnan tar hand om er.

Det var allt för idag. Ha en god tid. Vi hörs och ses någon gång någonstans i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0