EN OROLIG TID

Den här veckan har varit hemsk eftersom min ordinarie personliga assistent har varit sjuk. Det är förmodligen på väg att lösa sig igår och idag har hennes kollega arbetat och det är skönt med personal jag känner ändå längtar jag efter trygghet och stabilitet i vardagen. Bra personliga assistenter ska vara trygga och stabila människor som jag kan lita på fullt ut och nu till något helt annat.


I torsdagens NSD stod att läsa att Lillbabs/Barbro Svensson inte kan fira sin 80årsdag eftersom hon lider av hjärtsvikt. Jag har haft lyckan att få se henne laiv tillsammans med sina kompisar Annlouis Hansson och Siv Malmkvist. Mina varmaste tankar går i skrivandets stund till Barbro och hennes döttrar Monica, Malin och Cristin.

Förövrigt har vackra, små, glittrande snöflingor vräkt ner utanför mitt sovrumsfönster, hur det ser ut i skrivandets stund har jag ingen aning om. Där emot vet jag att det snart är läggdags. Så jag säger som jag brukar.
Ha en god tid. Vi hörs och ses någon gång någonstans i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0