DAG FALLER TILL RO

Dagen lider mot kväll, det är tyst och stilla här på förvaringsplatsen. Idag har en eventuell personlig assistent blivit introducerad här, hon verkade trevlig och mycket inkännande. För övrigt har det inte hänt så mycket. Min personliga assistent och jag har varit och handlat. När hon lämnade mig för dagen läste jag tidningen och lyssnade på finnmix. Det blev äntligen en härlig sovmorgon efter att ha varit uppe tidigt flera dagar. Även om jag inte gillar morgnar tycker jag att det är skönt att komma upp i tid eftersom man hinner uträtta mycket mer. Ibland undrar jag faktiskt vem som uppfann morggnarna och varför?

I torsdagens tidning läste jag att Kjell Frödeberg är död, han blev 84 år. Kjell Frödeberg arbetade på Sveriges radio, i gramofonarkivet. Han medverkade bland annat i radioprogrammet Ring så spelar vi tillsammans med Hasse Tellemar. Det var Kjell Frödeberg som letade fram skivorna som människor ringde in till programmet och önskade. Jag minns Kjell Frödebergs röst mycket väl. Detta var allt som bloggskrivaren hade på hjärtat idag.
Ha en god tid. Vi hörs och ses någon gång någonstans i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0