OM EN KÄND RADIORÖST

Det är farligt att låta världen veta vad som händer och sker i krigsdrabbade länder. Den välkända radiojournalisten Nils Horner blev skjuten till döds igår morse när han stod på en öppen gata i Kabul. Du goda skaparinna hur kan du tillåta att något sådant sker. Nils Horner var i Kabul och intervjuade människor inför presidentvalet i början av april. Vem ska nu bevaka händelseutvecklingen i Affganistan? Jag har ringt ett trevligt telefonsamtal till en mycket god vän. Tankarna fladdrar hit och dit. Jag hade inga personliga relationer till Nils Horner men många är vi radiolyssnare som stannade upp i tillvaron och hörde på vad han hade att förmedla värden. Nils Horner var enligt kollegor på Sveriges radio mycket medveten om säkerhetsriskerna men det är omöjligt att skydda sig när man står på öppen gata och någon kommer bakifrån och skjuter i huvudet, fruktansvärt var det i alla fall. Nils Horner sörjes närmast av mor och syster. Så nu har jag lättat mitt hjärta för den goda skaparinnan, nu är det läsdags. Ha en god tid. Vi hörs och ses någon gång någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0