ÄNNU EN DAG

Ännu en dag är snart genomlevd. Den började med en tur på motionscykeln och sedan blev det dusch och frukost, där efter var det dags för lite föreningsarbete och träning med gummibandet, Sedan var det tid att äta lunch. När min personliga assistent hade gått för dagen trodde jag att jag skulle få läsa olika tidningar i lugn och ro, men det blev inte så. När jag läser, lyssnar på radio eller ser på teve vill jag gärna hålla en stålkam i handen. Idag var denna stålkam borta och jag kunde inte hitta den någonstans, jag letade och letade. Till slut kom jag på att kammen kanske låg i mina byxor som jag hade använt föregående dag. Jodå mycket riktigt när jag öppnade tvättkorgen fann jag till min stora lycka att kammen låg i en byxficka. Det blev inte av att börja med skrivuppgiften idag, förhoppningsvis imorgon. Att inte kunna läsa nyutkomna böcker samtidigt som alla andra, det kallar jag diskriminering. Skäms Stadsbiblioteket i Luleå. Alla andra önskar jag en god tid. Vi hörs och ses någon gång någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0