En märklig sommar

Efter att ha odlat släktrelationer alldeles för länge är jag tillbaka i lägenheten. Denna märkliga sommar började med junidagar som var fyllda av glädje, hopp och förväntan. Känslan höll i sig även när jag kommit till byn. Där vandrade jag tillsammans med kusindottern fram och tillbaka till faster. Att promenera på stigen tillsammans med henne kändes precis som för ivärlden. Jag har också åkt cabb med henne. Det var lycka det. Men inte bara lycka. Jag blev en aning nostalgisk. Känslan av nostalgi fortsatte när jag fick möjlighet att sova hos faster. Vi bar oss åt som tonåringar. Skrattade och svamlade och pratade om svunna tider. För övrigt har livet kretsat omkring sjukdomarr, död och elende. Mamma har ont i ryggen och svårt att gå. Hon har åkt ut och in på sjukhus flera gånger. Hon tar sig fram med hjälp av rollator. I skrivandets stund är mamma hemmaa. Hon får hemtjänst. Idag var mor en aning bättre. Det blev en ganska trevlig födelsedag trots att mamma inte var hema. Jag uppvaktades med kaffe och tårta på säng, samt presenter och mycket folk. Hos morbror med fru blev min syster, svåger och jag bjudna på fjolårets surströmming. Sommaren avslutades med några härliga dagar i Edsbro tillsammans med storasyster och svåger. Under en av dessa härliga dagar besökte vi brorsdottern med familj i Storvreta.Storebror i familjen är en riktig liten vildbasare. Han pratar och skrattar som tvååringar gör. I Edsbro körde tvååringen rullstolsrally inomhus. Det är en fröjd för öronen att lyssna till ett barns oförställda glädje. En dag fick jag en privat guidning av byn. Det blev ett besök i Edsbro kyrka. vistelsen i Edsbro avslutades med stadsutflykt till Norrtelje och kräftkalas. Nortelje var en gullig liten stad. Jag fick Piteåkänsla. Detta var mina upplevelser av denna underliga sommarr.
Ha det så bra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad roligt att du kom och hälsade på oss i Storvreta. Viktor somnade innan vi hade lämnat Edsbro i fredags, rullstolsrallyt och lådbilskörandet tog knäcken på honom. Men efter en natts sömn är han i farten igen.



Ha det bra!



/Jenny & co

2009-08-18 @ 20:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0