En händelserik höst

En händelserik höst har tagit sin början. Den gångna helgen har inte varit ofrivilligt ledig. Jag har varit på en givande konferens med SRF Synskadades riksförbund i Norrbotten. Konferensen började med en god middag i fredags kväll. Den fortsatte med att vi förberedde frågor inför lördagens möte med ett kommunalråd och kommunförbundets ordförande i Norrbotten. Efter en god lördagsfrukost fortsatte konferensen med att vi ställde en mängd frågor till kommunförbundets ordförande. Där efter fick vi en intressant lektion i påverkansarbete. Jag höll på att glömma berätta att konferensen ägde rum på Sunderby folkhögskola utanför Luleå. Mannen som gav oss undervisning i påverkansarbete var en före detta kommunpolitiker tillika lärare på skolan. Efter den intressanta lektionen medverkade ett av landstingsråden i länet. När vi ätit lunch berättade en ombudskvinna i SRF samt ordföranden i SRF Norrbotten om en resa de hade gjort till Shri Lanka. Lördagen avslutades med trevlig trubadurunderhållning. På söndagen uppmärksammades minnet av punktskriftens skapare Luis Breille. Ber om ursäkt för min franska stavning. Vi fick en god inblick i punktskriftens historia. En bibliotekarie från Norrbotten informerade om talboks och punktskriftsverksamheten i länet. Även syncentralen talade om på vilket sätt de lär ut punktskrift.



Nu är jag trött , kvällen är sen. Mer om konferensen kommer en annan dag.



Ha det så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0